Acasă Coordonare și îndrumare metodică Zi metodică la Biblioteca Publică Comunală Lețcani

Zi metodică la Biblioteca Publică Comunală Lețcani

127
0

Tema I: Biblioteca publică și accesarea programelor cu finanțare europeană

Tema II: Eurodesk: Cine? Ce ? De ce ? Pentru ce ?

  • Biblioteca publică și accesarea programelor cu finanțare europeană – Aurica Dvoracic, Coordonator CCÎM și Expert consultant în fonduri europene
  • Eurodesk: Cine? Ce? De ce ? Pentru ce ? – Aurica Dvoracic, Coordonator CCIM și Multiplicator Eurodesk

 

Concluzii :

Ziua Metodică din 12.09.2019, s-a desfășurat în același climat profesional de calitate cu care ne-am obișnuit încă de la începutul activității comisiei.

Temele abordate au fost primite cu interes de participanți care s-au implicat nu doar profesional, ci și emoțional.

Discuțiile profesionale s-au desfășurat într-o atmosferă de încredere, profesionalism și căldură umană, în spațiul modern al bibliotecii publice din Lețcani, spațiu conform standardelor europene.

Tema I a fost tratată de Aurica Dvoracic printr-un dialog cu colegii din bibliotecile comunale pe subiectul diferențelor și caracteristicilor comune dintre programe și proiecte, după care au fost precizate elementele componente ale scrierii unui proiect în vederea accesării programelor cu finanțare europeană, definind și formulând cu titlu de exemplu scopul unui proiect cultural sau obiectivul/le generale, obiectivele specifice, grupul țintă (beneficiari direcți și beneficiari indirecți), activitățile proiectului și rezultatele acestuia. Definirea și formularea fiecărui element al unui proiect au fost ilustrate cu exemplul unui proiect de succes – Moștenire culturală fără granițe – care a primit 50.000 de euro finanțare europeană prin Programul de Vecinătate România – Republica Moldova 2004 – 2006 Phare CBC 2006, proiect implementat de Muzeul Literaturii Române din Iași în perioada 2008-2009; proiectul a fost scris de Aurica Dvoracic și biblioteca județeană a fost partener principal. A urmat partea practică, în care cele 7 colege prezente s-au împărțit în două grupe și au formulat principalele elemente a două propuneri de proiect după identificarea problemelor comune din comunitățile pe care le servesc. A urmat prezentarea celor două proiecte cu elementele lor și discuțiile aferente. De asemenea, Aurica Dvoracic le-a recomandat pagina de Facebook Informare comunitară a bibliotecii județene unde găsesc toate apelurile programelor europene de finanțare la zi !

În calitate de coordonator al Comisiei de coordonare și îndrumare metodică a bibliotecilor din județul Iași, Aurica Dvoracic le-a amintit colegelor că în anul 2020, Biblioteca județeană “Gh. Asachi” împlinește 100 de ani, ceea ce va însemna elaborarea unor publicații în care ar fi bine să-și aibă locul cuvenit și bibliotecile municipale, orășenești și comunale care împlinesc această vârstă, ceea ce presupune realizarea de către fiecare bibliotecar comunal a unei fișe a bibliotecii și trimiterea acesteia către coordonatorul comisiei. O altă chestiune importantă este elaborarea de către colegii din bibliotecile comunale a unor articole despre activitățile pe care le desfășoară atât pentru Revista bibliotecii județene Asachiana cât și pentru Revista de Biblioteconomie și Știința Informării, elaborată de Biblioteca Națională, la rugămintea expresă a redactorului șef a acesteia din urmă, doamna Anca Moraru.

Toate colegele prezente sunt membre ale Asociației ANBPR – Filiala Iași și și-au achitat cotizația pentru anul în curs..

De asemenea, în calitate de Multiplicator Eurodesk, Aurica Dvoracic le-a adus la cunoștință faptul că din mai 2018, biblioteca județeană a devenit oficial Multiplicator Eurodesk și în felul acesta informația europeană pertinentă ajunge și mai rapid la beneficiarii săi. Mai mult, Tema II: Eurodesk: Cine? Ce ? De ce ? Pentru ce ? oferă informații punctuale despre rețeaua de informare europeană pentru tineri și pentru cei care lucrează cu tinerii, Eurodesk, contribuind în același timp la întărirea parteneriatului bibliotecă publică comunală – școală din comunitate și constituindu-se într-o bază pentru viitoare proiecte de mobilitate ERASMUS+ !

Sesiunea de întrebări și răspunsuri a debutat cu întrebările colegei noastre Elena Ghervan de la biblioteca din Brăești privind achiziția tipizatelor de bibliotecă și procesul de casare a documentelor de bibliotecă (când și cum se face aceasta). Sesiunea a continuat cu întrebarea colegei noastre Elena Tomușescu de la Sinești privind inventarierea documentelor dar mai ales înțelegerea corectă a procesului de reinventariere a acestora. Răspunsurile au fost date clar și la obiect, cu exemplificările de rigoare de către colega noastră Gabriela Maftei, Șefa Serviciului de Catalogare. Achiziții. Informare bibliografică în tandem cu juristul bibliotecii județene, Bogdan-Theodor Durac pentru aspectele legislative.

Astfel, pe lângă rolul informațional, rolul de stimulator al mobilităților internaționale relevat din plin prin cunoașterea aprofundată a Eurodesk – rețeaua de informare europeană pentru tineri, iată un alt rol al bibliotecii publice, acela de formator în domeniul accesării programelor cu finanțare europeană, prin introducerea în domeniul managementului de proiect.

Schimbul de informații și cunoștințe a fost generos și benefic de ambele părți. Fiecare dintre noi a avut de învățat câte ceva de la ceilalți colegi și a plecat mai bogat în cunoștințe și informații decât atunci când a trecut pragul bibliotecii gazdă din Lețcani, colega noastră Rica Onofrei oferindu-ne și un Pliant realizat de ea despre bibliotecă. Fotografiile realizate de colega noastră, Gabriela Maftei, căreia îi mulțumim, ilustrează din plin încă una dintre cele mai reușite Zile metodice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here