Tema I: Biblioteca publică și accesarea programelor cu finanțare europeană – Aurica Dvoracic, Coordonator CCÎM și Expert consultant în fonduri europene
Tema II: Eurodesk: Cine? Ce? De ce? Pentru ce? – Aurica Dvoracic, Coordonator CCIM și Multiplicator Eurodesk
Ziua Metodică din 14.11.2019, s-a desfășurat în același climat profesional de calitate cu care ne-am obișnuit încă de la începutul activității comisiei. Am avut bucuria de a-l avea în mijlocul nostru pe domnul primar, Mirică Dodan, care ne-a înconjurat cu solicitudine și interes pentru activitatea noastră. Îi mulțumim pentru că a înțeles și sprijină efectiv activitatea bibliotecii publice comunale și a sectorului cultural, în general.
Temele abordate au fost primite cu interes de participanți care s-au implicat nu doar profesional, ci și emoțional.
Discuțiile profesionale s-au desfășurat într-o atmosferă de încredere, profesionalism și căldură umană, în spațiul modern a Sălii de Consiliu de la Primăria Costuleni.
Aurica Dvoracic a tratat Tema I începând un dialog cu colegii din bibliotecile comunale pe subiectul diferențelor și caracteristicilor comune dintre programe și proiecte, după care a arătat elementele componente ale scrierii unui proiect în vederea accesării programelor cu finanțare europeană, definind și formulând cu titlu de exemplu scopul unui proiect cultural sau obiectivul/le generale, obictivele specifice, grupul țintă (beneficiari direcți și beneficiari indirecți), activitățile proiectului și rezultatele acestuia. Definirea și formularea fiecărui element al unui proiect au fost ilustrate cu exemplul unui proiect de succes – Moștenire culturală fără granițe – care a primit 50.000 de euro finanțare europeană prin Programul de Vecinătate România – Republica moldova 2004 – 2006 Phare CBC 2006, proiect implementat de Muzeul Literaturii Române din Iași, proiect scris de Aurica Dvoracic și în care biblioteca județeană a fost partener. Aurica Dvoracic le-a recomandat pagina de facebook Informare comunitară a bibliotecii județene unde găsesc toate apelurile programelor europene de finanțare la zi ! Cinci dintre cei șapte colegi fiind la început de drum în domeniul finanțărilor europene au absorbit cu interes informațiile și s-ar putea să avem surpriza plăcută ca într-o zi să fim abordați cu mai multe idei de proiecte care să atragă acest tip de finanțări! Atmosfera de lucru interactivă a arătat – a câta oară – că meseria de bibliotecar este o vocație și nu doar o sinecură !
În calitate de coordonator, Aurica Dvoracic le-a amintit colegilor că în anul 2020, Biblioteca județeană “Gh. Asachi” împlinește 100 de ani, ceea ce va însemna elaborarea unor publicații în care ar fi bine să-și aibă locul cuvenit și bibliotecile municipale, orășenești și comunale care împlinesc această vârstă, ceea ce presupune realizarea de către fiecare bibliotecar comunal a unei fișe a bibliotecii și trimiterea acesteia către coordonatorul comisiei. O altă chestiune importantă este elaborarea de către colegii din bibliotecile comunale a unor articole despre activitățile pe care le desfășoară atât pentru Revista bibliotecii județene Asachiana cât și pentru Revista de Biblioteconomie și Știința Informării, elaborată de Biblioteca Națională, la rugămintea expresă a redactorului șef a acesteia din urmă, doamna Anca Moraru.
De asemenea, Aurica Dvoracic le-a reamintit faptul că din mai 2018, biblioteca județeană a devenit oficial Multiplicator Eurodesk și în felul acesta informația europeană pertinentă ajunge și mai rapid la beneficiarii săi. Mai mult, Tema II: Eurodesk: Cine? Ce? De ce? Pentru ce? oferă informații punctuale despre rețeaua de informare europeană pentru tineri și pentru cei care lucrează cu tinerii, Eurodesk, contribuind în același timp la întărirea parteneriatului bibliotecă publică comunală – școală din comunitate și constituindu-se într-o bază pentru viitoare proiecte de mobilitate ERASMUS+ ! A rugat colegii să transmită informațiile privind înscrierile în Programul Descoperă Europa care au început pe 7 noiembrie si vor încheia pe 28 noiembrie a.c., la ora 12.00(CET).
Schimbul de informații și cunoștințe a fost generos și benefic de ambele părți. Fiecare dintre noi a avut de învățat câte ceva de la ceilalți colegi și a plecat mai bogat în cunoștințe și informații decât atunci când a trecut pragul Sălii de Consiliu a Primăriei Costuleni. Fotografiile realizate de către colegul nostru Corneliu Tudorachi – căruia îi mulțumim – ilustrează din plin încă una dintre cele mai reușite Zile metodice.