Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași a desfășurat în 2 aprilie 2025 o nouă sesiune de informare preventivă în cadrul ediției a VII-a a proiectului: ”INFO.BIBLIOTECA: VIAȚĂ – ANTICORUPȚIE – LIBERTATE” (VAL).
Publicul tânăr de la clasele a IX-a A, a IX-a B, a IX-a E (director, prof. Liana Dolores Voinea, director adj. prof. Irina Isabella Savin, prof. Flaviana Popinciuc, prof. Valerica Beatrice Nica, prof. Irina Doboș, prof. Roxana Gavril, prof. Simona Zaharia, ing. Adrian Luca) a fost prezent în Sala de Festivități a liceului, unde a participat cu interes la activitate.
Sesiunea de informare preventivă a fost susținută de către partenerii implicați în proiect: Direcția Generală Anticorupție (D.G.A.) – Serviciul Județean Anticorupție Iași reprezentată de subcomisar de poliție, Cristina Barboșanu și inspector de poliție, Sabina Ciocan alături de Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Iași reprezentată de inspector de specialitate, Camelia Cora.
„Închisoarea nu este doar între gratii! Libertatea unei victime a traficului de persoane depinde de alegerile sale!” Traficul de persoane poate fi redus doar la aspectele de natură infracțională, acesta fiind în realitate un fenomen social deosebit de complex, care funcționează ca un mecanism de piață, bazat pe cerere și ofertă. Dacă oferta de forță de muncă și servicii sexuale, creată de vulnerabilitățile universale ale victimelor, trebuie limitată sau demontată prin politici sociale operante, anti-sărăcie, anti-marginalizare, prin educație și informare, adresarea problematicii cererii este o provocare ce trebuie să vizeze cu precădere potențialii clienți/utlizatori ai serviciilor „oferite” de către victimele traficului.
Este foarte important de menționat faptul că, abuzurile și violențele exercitate de traficanți asupra victimelor nu reprezintă un SCOP în sine, ci un MIJLOC care înlesnește exploatarea. Traficantul nu urmărește în mod direct agresarea fizică și/sau psihică a victimei, ci banii clienților, acesta nefiind motivat de „vulnerabilizarea” victimei, ci de “generozitatea” clienților.
Proiectul educațional-informațional inițiat de Biblioteca Județeană, având ca public țintă elevii și tinerii cu vârsta între 14-18 ani din liceele de la nivelul județului Iași, se desfășoară în parteneriat cu Direcția Generală Anticorupție (D.G.A.) – Serviciul Județean Anticorupție Iași și Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Iași. Acest proiect se derulează în perioada noiembrie 2024 – iunie 2025.
Articole similare
În 13 noiembrie 2025, Biblioteca Judeţeană „Gh. Asachi” din Iași în parteneriat cu Institutul de Filologie Română „Alexandru Philippide” - Academia Română, Filiala Iași au fost prezenți la elevii de liceu de la Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” Iași Evenimentul cultural-educativ din ediția a II-a a proiectului denumit: Moștenirea culturală și lingvistică a limbii române din cadrul programului: Provocările Culturii în sinergie cu proiectul „Academia Altfel” a fost susținută prelegerea: „Dicționarele în era digitală” de CS I dr. Elena Isabelle Tamba, coordonator al Departamentului de Lexicologie și
Joi, 13 noiembrie 2025, Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași a primit vizita elevilor din clasa a IV-a (prof. Gabriela Burlacu și învățător Denisa Lucaci) și clasa a IX-a (prof. Tiberiu Colțun) de la Liceul Teoretic EVISS Iași coordonat de director, prof. Ciprian Ciurea. Inițiativa a plecat din partea celor aproape 25 de elevi și profesori care au venit în spațiul Bibliotecii Județene Iași. Cu toții s-au simțit foarte bine pentru că, au aflat informații interesante despre istoria Bibliotecii, despre colecțiile de carte și serviciile specifice, despre cartea de patrimoniu, despre
Joi 13 noiembrie 2025, Filiala „Vasile Alecsandri” a Bibliotecii Județene „Gh. Asachi” din Iași a primit vizita elevilor claselor a IV-a și a II-a de la Școala „Lorelay”. Însoțiți de doamna profesor Bianca și domnișoara profesor Ana, școlarii au pășit încrezători, majoritatea pentru prima dată, pragul bibliotecii. Foarte cuminți, ei au ascultat cu atenție toate explicațiile bibliotecarelor. Și pentru că le-am stârnit curiozitatea, au demarat o sesiune de întrebări: „Câte cărți sunt în bibliotecă?”, „Care este cea mai veche carte din bibliotecă?”, au fost doar câteva din întrebările lor. Au























