Acasă Sediul central Început de an, început de poveste! – Proiectul: „Dacă nu poți...

Început de an, început de poveste! – Proiectul: „Dacă nu poți veni la bibliotecă, vine biblioteca la tine!”

95
0

Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași a derulat online, vineri, 29 ianuarie 2021 activitatea cu denumirea: Început de an, început de poveste! din cadrul proiectului educațional terapeutic: Dacă nu poți veni la bibliotecă, vine biblioteca la tine! (ediția a IV-a).

Scopul activității a fost îndeplinit cu succes prin dezvoltarea abilităților de autocunoaștere a copiilor, inter-cunoaștere, optimizarea încrederii de sine și prin dobândirea unor atitudini și capacități necesare dezvoltării educaționale, emoționale concludente. Atunci când citim o poveste dragă sufletului nostru încercăm să ne integrăm și să ne contopim în poveste, cu ceea ce lecturăm, să devenim unul dintre personajele cărții respective sau dorim să continuăm noi, povestea așa cum vrem noi…și, astfel, scenariul activității noastre vizează acest aspect de continuare a poveștii așa cum își dorește fiecare copil. Cele patru povești înregistrate sunt: „Crăiasa zăpezilor” de Hans Christian Andersen – voluntar Alexandra Enache; „Micul prinț” de Antoine Saint-Exupery – voluntar Alexandra Racu; „Alice în țara minunilor” de Lewis Carroll – voluntar Ana Zamfira Țurcanașu; „Cenușăreasa” de Frații Grimm – voluntar Elena Damian.

Asociația Sprijin și Dezvoltare Brașov (reprezentată de membu fondator, manager Gabriela Adam) ne prezintă o nouă resursă: „21 de noi metode de educație non-formală”, pentru dezvoltarea competențelor sociale, civice și interculturale, pentru creșterea toleranței și lupta împotriva discriminării, pentru creșterea încrederii și stimei de sine, pentru înțelegerea excluderii sociale și pentru gestionarea conflictelor din timpul activităților de învățare.  Handbook – 21 New Non-formal methods

Asociația ROIS (Ready to Open Intercultural Spaces) Iași reprezentată de psiholog, animator socio-educațional, lucrător de tineret, Nicoleta Emacu și artistul vizual, Adrian Mârzac se încadrează cu „Eminescu – Cel mai frumos Tărâm”, – un colaj realizat din fragmente alese ale vastei opere ale lui Mihai Eminescu, fragmente ce sunt un simbol pentru fiecare stil de scriere al poetului (poeme închinate iubirii, naturii, națiunii române, nuvele, basme inspirate din folclorul popular, sonete, texte preluate pentru a fi cântate în stiluri specifice vremii – romanțe, etc.). În acest material video sunt prezentate treisprezece exemple însoțite de voci ce vorbesc despre Eminescu, voci ce aparțin altor personalități reprezentative în literatura poporului nostru. Acesta a fost realizat de reprezentanții Asociației ROIS cu intenția de a veni în sprijinul elevilor de gimnaziu, de liceu și nu numai, în cunoașterea unor personalități marcante pentru limba și literatura română, exemple de caractere umane, viziunea lui Eminescu asupra înțelegerii conceptelor de poet și poezie, stiluri, abordări meditative, înțelegerea emoției umane, a contrastelor, a conflictelor inter și intra-umane, a firescului uman până la urmă.

Direcția Generală de Asistență Socială a Protecției Copilului (DGASPC) Iași vine în preîntâmpinarea promovării educației cu câte o arhivă de texte scrise / desene ca și continuarea poveștilor citite cu talent (timp de cca. două minute) de echipa de voluntari a Bibliotecii Publice Iași. Astfel, prezentăm contribuția următoarelor centre:

Centrul Rezidențial „Mihail Sadoveanu” Pașcani

Centrul Rezidențial „Sf. Stelian” Pașcani

Centrul de Servicii Sociale „Bogdana Bogdănești”

Centrul de Servicii Sociale Bucium

Centrul de Servicii Sociale Târgu Frumos

Centrul de Servicii Sociale „Veniamin Costache”

Prin intermediul Asociației Club Kiwanis Iași Team (reprezentată de președinte Evelin Stratica) vă prezentăm un set de materiale conturate în scris și în culoare de la CSS Bucium Iași și Centrul de zi „Alois Scrosoppi” Bârnova, jud. Iași.

De la Școala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu” Iași avem  fotografii relevante și colorate ce evidențiază continuarea poveștii preferate a fiecărui elev.

Proiectul este o inițiativă a Bibliotecii Județene și își propune să conducă la conștientizarea, îmbunătățirea și împuternicirea societății ieșene (prin voluntarii implicați și beneficiarii proiectului vizați) la întărirea gradului de coeziune socială intergenerațională prin promovarea cărții și a lecturii.

Partenerii proiectului sunt: Asociația Club Kiwanis Iași Team, Direcția Generală de Asistență Socială a Protecției Copilului (DGASPC) Iași, Asociația ROIS (Ready to Open Intercultural Spaces) Iași și Asociația Sprijin și Dezvoltare Brașov, alături de beneficiarii proiectului: Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iași, Școala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu” Iași și Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iași.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here