Acasă Sediul central Webinar: Dezvoltarea Culturii Organizaționale în Biblioteci în contextul COVID-19

Webinar: Dezvoltarea Culturii Organizaționale în Biblioteci în contextul COVID-19

483
0

Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași, în colaborare cu Asociația Bibliotecarilor din România (ABR) – Filiala Iași și Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iași, au onoarea de a vă invita să participați la evenimentul profesional: Webinar-ul „Dezvoltarea Culturii Organizaționale în Biblioteci în contextul COVID-19 ”.

INVITAȚIE

Întâlnirea se va derula online, pe platforma zoom, miercuri, 28 octombrie 2020, în intervalul orar 15.00-17.00.

Evenimentul este inițiat de Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași și este dedicat aniversării celor 100 de ani de existență a bibliotecii publice ieșene, fondată la 1 octombrie 1920.

Webinar-ul își propune promovarea unui mediu de comunicare de natură cultural-educativă printr-o dezbatere ce reunește bibliotecari din toate tipurile de biblioteci din județul Iași, membri ABR – Filiala Iași, cu scopul de a facilita schimbul de experienţă, cunoaştere şi informaţii între noi, specialiștii cărților și către/pentru publicul larg direct interesat.

Cultura organizațională reprezintă liantul dintre angajații instituției începând cu managerul și până la personalul tehnic. Angajații își sincronizează eforturile în mod optim pentru a aduce un nivel înalt de profitabilitate și o imagine impecabilă. Bibliotecile cu o cultură impecabilă bine implementată, dețin angajați uniți, gata să colaboreze și în cele mai dificile momente. Munca în bibliotecă trebuie să fie condusă pe baza anumitor reguli, principii, legi, care la rândul lor, reies din misiunea și obiectivele instituției.

Pentru o cultură organizațională rezistentă e nevoie de comunicare. Libertatea de exprimare este o condiție optimă pentru a asigura comunicarea rapidă între departamente și între diferite trepte ierarhice.

Cultura unei organizații devine evidentă numai atunci când este comparată cu cea din alte organizații sau atunci când este supusă schimbării. Cultura poate avea un impact foarte mare asupra performanței organizaționale și a satisfacției membrilor săi.

Tematica este subscrisă responsabilității sociale a bibliotecarilor în timp de criză cu accent pe:

  • Elementele cheie într-un mediu profesional de bibliotecă;
  • Creativitatea bibliotecarilor este o condiție principală pentru ca o bibliotecă să dezvolte servicii noi pentru comunitate?
  • Biblioteca se promovează singură prin activitățile sale sau este necesară mediatizarea/ și când?
  • Este adevărat că o bibliotecă care este mai mică este cu atât este mai vitală atragerea colaboratorilor în activitățile sale?
  • Momentul declanșator al pandemiei în bibliotecă – Biblioteca temporar închisă!
  • Stare de urgență la bibliotecă;
  • Transformarea muncii, accent pe digitalizare și competențe digitale;
  • Redeschiderea bibliotecii;
  • Scenariul viitorului în bibliotecă.

Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate. Webinarul se realizează prin intermediul platformei Zoom. În vederea înregistrării, cei interesați sunt rugați să completeze formularul: https://docs.google.com/forms/d/1abp4mcWq7WRXD8j3CBedH04RuRZTag_RmJCHTkLS3_0/edit până cel târziu la data de 28 octombrie 2020, ora 10.00.

Ulterior, linkul pentru participarea la webinar va fi transmis persoanelor înregistrate.

Moderatori-formatori: Elena Zanet, vicepreședinte ABR-Filiala Iași și Mihaela Tatiana Ulman, bibliotecar, B.C.U. „Mihai Eminescu” Iași.

Invitați: Elena Ungureanu, președinte ABR-Filiala Iași (bibliotecar”, B.C.U. „Mihai Eminescu” Iași)

Evenimentul se adresează specialiștilor din bibliotecile universitare, școlare și publice din județul Iași.

Persoană de contact: vicepreședinte ABR-Filiala Iași, Elena Zanet (bibliograf, Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași), e-mail lilaaro@yahoo.com.

 

Vă așteptăm cu drag!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here