Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” din Iași a fost selectată, alături de alte 8 biblioteci din țară, în implementarea Proiectului LiBri (Library Bridges), care are ca obiectiv principal crearea unei strategii locale de integrare a cetățenilor din țări non-UE. Consiliul Județean Iași este partener pe plan local
Proiectul este sprijinit la nivelul județean de către Consiliul Județean Iași, în a cărui subordonare se află Biblioteca Județeană „Gh. Asachi”, alături de Filiala Iași a Fundației Icar.
Proiectul se desfășoară pe parcursul a doi ani și își propune să promoveze integrarea persoanelor exilate în Europa printr-o primire incluzivă în comunități și biblioteci. Scopul este de a identifica bunele practici și obstacolele și de a crea resurse care să faciliteze rolul bibliotecilor de punți culturale și sociale pentru cetățenii țărilor terțe prin activități incluzive pe teme precum: Educație, Învățarea limbilor străine, Formare profesională / antreprenoriat, Proceduri administrative / alfabetizare digitală și alte teme sugerate de beneficiarii proiectului.
Proiectul Library Bridges: Promoting the Integration and Inclusion of Third Country Nationals in Europe Through Libraries and Local Partnerships (LIBRI), nr. 101140702, este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul pentru Azil, Migrație și Integrare 2021-2027, AMIF2027, apelul AMIF-2023-TF2-AG-CALL. Proiectul este implementat printr-un parteneriat internațional format din: Bibliothèques Sans Frontières (BSF, lider, Franța) și filiala italiană a BSF Italia, Association Nationale des Villes et Territoires Accueillants (ANVITA, Franța), Kultūras informācijas sistēmu centrs (KISC, Letonia), European Bureau of Library, Information and Documentation (EBLIDA, Olanda), Foundation for the Development of Information Society (FRSI, Polonia) și Asociația Comunitățile Viitorului (ACV, România).
Obiectivele parteneriatului local CJ Iași – BJ Iași – Fundația ICAR:
- dezvoltarea și implementarea comună de soluții locale sistemice (strategie) eficiente pentru integrarea cetățenilor din țări non-UE (din țări din afara Uniunii Europene);
- extinderea parteneriatului local prin includerea organizațiilor neguvernamentale sau a grupurilor de activiști care lucrează pentru sprijinirea integrării locale;
- asigurarea participării angajaților sau colaboratorilor desemnați la traininguri, ateliere și întâlniri planificate împreună cu implementatorul Proiectului (Polonia – Foundation for the Development of Information Society – la nivel internațional și Asociația Comunitățile Viitorului la nivel național), în cadrul cărora toate Părțile vor contribui la pregătirea și implementarea de soluții locale sistemice eficiente pentru integrarea cetățenilor din țări non-UE.
Articole similare
În 13 noiembrie 2025, Biblioteca Judeţeană „Gh. Asachi” din Iași în parteneriat cu Institutul de Filologie Română „Alexandru Philippide” - Academia Română, Filiala Iași au fost prezenți la elevii de liceu de la Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” Iași Evenimentul cultural-educativ din ediția a II-a a proiectului denumit: Moștenirea culturală și lingvistică a limbii române din cadrul programului: Provocările Culturii în sinergie cu proiectul „Academia Altfel” a fost susținută prelegerea: „Dicționarele în era digitală” de CS I dr. Elena Isabelle Tamba, coordonator al Departamentului de Lexicologie și
Joi, 13 noiembrie 2025, Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” Iași a primit vizita elevilor din clasa a IV-a (prof. Gabriela Burlacu și învățător Denisa Lucaci) și clasa a IX-a (prof. Tiberiu Colțun) de la Liceul Teoretic EVISS Iași coordonat de director, prof. Ciprian Ciurea. Inițiativa a plecat din partea celor aproape 25 de elevi și profesori care au venit în spațiul Bibliotecii Județene Iași. Cu toții s-au simțit foarte bine pentru că, au aflat informații interesante despre istoria Bibliotecii, despre colecțiile de carte și serviciile specifice, despre cartea de patrimoniu, despre
Joi 13 noiembrie 2025, Filiala „Vasile Alecsandri” a Bibliotecii Județene „Gh. Asachi” din Iași a primit vizita elevilor claselor a IV-a și a II-a de la Școala „Lorelay”. Însoțiți de doamna profesor Bianca și domnișoara profesor Ana, școlarii au pășit încrezători, majoritatea pentru prima dată, pragul bibliotecii. Foarte cuminți, ei au ascultat cu atenție toate explicațiile bibliotecarelor. Și pentru că le-am stârnit curiozitatea, au demarat o sesiune de întrebări: „Câte cărți sunt în bibliotecă?”, „Care este cea mai veche carte din bibliotecă?”, au fost doar câteva din întrebările lor. Au


