Acasă Alois Gherguț, Educația incluzivă și pedagogia diversității

Alois Gherguț, Educația incluzivă și pedagogia diversității

Problematica cerințelor speciale în educație și asigurarea de șanse egale la educație și formare pentru toți copiii au devenit o preocupare prioritară pentru specialiștii din sistemul de învățământ românesc, în contextul promovării principiilor educației pentru toți și al normalizării vieții persoanelor cu cerințe speciale. Urmând linia precedentelor ediții, intitulate Psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, volumul sintetizează principalele aspecte ale politicilor și practicilor educaționale destinate elevilor cu cerințe speciale și aduce unele clarificări necesare cu privire la fondul teoretic al incluziunii școlare. Totodată, își propune să ofere soluții pentru proiectarea și aplicarea programelor educaționale desfășurate în școlile incluzive, venind, astfel, în ajutorul cadrelor didactice și al specialiștilor care susțin aceste practici.

Alois Gherguţ este profesor universitar la Facultatea de Psihologie şi ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat. A publicat mai multe volume şi peste 150 de articole care ţin de designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, educaţia incluzivă ş.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii (2016); Educaţia specială. Ghid metodologic (coordonator, 2016); Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale (2018); Educaţia incluzivă. Ghid metodologic (în colaborare, 2019).

Detalii despre carte aici.